Een stapje dichterbij - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Een stapje dichterbij - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Een stapje dichterbij

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

04 September 2014 | Nederland, Ravenstein

Vanmorgen heb ik mijn gezondheidsverklaring en de verklaring dat ik geen TB heb gemaild naar ZA. Mijn longen waren mooi schoon, geen spoor meer te zien van mijn rookverleden. Mijn speurtocht naar een huurder is nog in volle gang. Helaas heeft de zoektocht op marktplaats nog niks bruikbaars opgeleverd, maar nog niet van iedereen heb ik een reactie ontvangen. Morgen een afspraak bij het gemeentehuis. Ze willen in ZA ook een verklaring van goed gedrag en die ga ik morgen laten tekenen. Als dat maar goed gaat....
Later op de dag nog een afspraak met de verzekering, want om die onnodig door te laten lopen is natuurlijk zonde. Er komt heel wat bij kijken, voordat ik eindelijk zover ben dat ik in het vliegtuig kan stappen. Mocht iemand tips hebben, schroom niet en laat vooral een reactie achter. Soms heb ik het gevoel of ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben. Het is niet niks om een jaartje NL te verlaten.

  • 04 September 2014 - 19:34

    Esther:

    Succes Sonja! Leuk om je verslagen te volgen!

    Groetjes, Esther

  • 05 September 2014 - 10:17

    Anne-Claire:

    Haha als dat maar goed gaat die verklaring:)
    Er komt idd veel bij kijken!
    Tips en ervaring heb ik helaas niet maar ik heb er het volste vertrouwen in dat al jouw beren straks nog maar kleine haribo-beertjes zijn. En dan eten we ze op!!

  • 05 September 2014 - 14:41

    Lisette:

    Heeeee vrouwke, dit gaat je zeker lukken, echt stoer om zo'n avontuur aan te gaan.
    Heel veel geluk en succes. Leuk om je het komende jaar te blijven volgen.
    Veel groetjes, Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 9429

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: