1864 - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu 1864 - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

1864

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

04 November 2014 | Thailand, Mae Hong Son

1864, dat is het officiële aantal bochten van Chiang Mai naar Mae Hong Son. Dat staat hier althans op alle souvenier t-shirts.
Ik ben alweer een paar dagen hier. Alianne gaat weer naar school, haar vakantie is voorbij. Na school pik ik haar op, om 4 uur, en gaan we. Iets leuks doen. Gisteren was dat naar de verjaardag van een jongetje van 10 en een babyshower, van een vriendin van Astra. We werden om kwart voor 5 al opgehaald, terwijl het feestje pas om 6 uur zou beginnen. Ik dacht, dat houdt Alianne nooit vol. Ze is best verlegen tegenover vreemden en blijft de hele tijd bij me hangen als er verder geen bekenden zijn. Nu dus ook. Er waren veel kinderen, maar ze durfde niet met ze te spelen. Ikzelf heb gezellig met een man zitten praten, iemand die oorspronkelijk uit Birma kwam, maar als vluchteling in Thailand terecht kwam en na jaren een nieuw bestaan heeft opgebouwd in de VS, in Texas. Interessant om te horen. Hij werkt nu als tolk vertaler, vooral voor andere vluchtelingen.
Na een uur zijn we gegaan, helaas. Het feest was nog niet eens echt begonnen.
Of we misschien wel wat eten wilden meenemen, als we niet langer konden blijven, werd ons gevraagd. Ik vond het onbeleefd om nee te zeggen en we kregen een zak vol met eten mee. Er werd ook uitgelegd wat het was: 3 zakjes met rijst, dat was duidelijk en een zakje met varkensvlees en een zakje met geitenvlees. :))))). Ik heb heel vriendelijk dank je wel gezegd, wel 3 keer, geloof ik. Alles aangepakt en ondertussen gedacht: wie kan ik hier nu toch blij mee maken? En opeens wist ik het: de honden bij Astra thuis, die lusten vast wel een lekker geitje. En ja hoor. Ze hebben er heerlijk van gesmuld.
Vandaag hebben Alianne en ik het rustig aan gedaan. We zijn naar het zwembad geweest, lekker afgekoeld daar en zijn daarna uit wezen eten, zoals gewoonlijk. Het kost geen knoop, maar is verrukkelijk! Ik was vandaag maar liefst €6,00 voor ons tweeën kwijt. Gisteren had ik een lekker tomatensoepje genomen, vandaag wilde Alianne dat ook. Nou, dat wordt dan geregeld. Tante Sonja is niet het hele jaar hier, dus alianne mag best een beetje verwend worden.
Na het eten heb ik Alianne naar haar tante gebracht, waar ze door de week woont en ben ik naar de slijter gereden voor een lekker flesje wijn. Tja, ik verwen mezelf ook wel eens. De wijn was 2 x zo duur als het eten van vanavond. Maar ook wel heel erg lekker!!!!
En nu is het tijd om er van te genieten. Truste voor straks allemaal!

  • 04 November 2014 - 15:26

    Jacqueline:

    Ha Sonja, Wat ben je toch een leuke tante voor Alianne, die boft maar met jou.
    En dan die wijn...inderdaad erg duur in verhouding tot het eten maar wijn hoort erbij.Proost en geniet er maar lekker van, straks in Z A zal,het wat goedkoper zijn vermoed ik zo.
    Pak ik straks ook een glaasje.

    Groetjes aan iedereen

  • 04 November 2014 - 19:20

    Miranda:

    Hoi Sonja,

    Even twee verhalen van je gelezen......
    Super zeg wat je allemaal doet en mee maakt.
    Ik zou zeggen proost! geniet van je lekkere wijntje.....
    Tot je volgende verhaal.

    Groetjes, Miranda en de rest van de familie

  • 06 November 2014 - 09:39

    Riki En Jan:

    Wat doe je het toch leuk voor je nichtje en zorg je ook goed voor je zelf. TOP.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Hong Son

Thailand

Heerlijke vakantie bij mijn nichtje en vrienden in Thailand

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Laatste x Thailand

09 November 2014

Witte tempel en meer

04 November 2014

1864

30 Oktober 2014

Veel te zien, veel te doen

22 Oktober 2014

Verjaardag van Alianne
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 9436

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: