Laatste x Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Laatste x Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Laatste x Thailand

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

13 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen maandag dus inderdaad een pak thee gekocht. Lekker hoor! Deze gaat mooi mee naar Zuid Afrika. Bij de zus van Yaeh, een soort van geadopteerde dochter van Astra heb ik mijn thee gekocht. Bij de moeder van Yaeh heerlijke noodlesoup gegeten. En dan te bedenken dat ik 3 jaar geleden echt niet wilde eten. De moeder van Yaeh heeft me de soep geschonken. Zo'n schattig vrouwtje. Op de terugweg ben ik gestopt bij een bamboe brug die over de rijstvelden loopt. Prachtig om te zien. Aan het andere eind een tempel. Helaas was het onmogelijk om de brug naar de overkant te nemen. De film crew die zijn catering in Astra's tuin had opgesteld was nu net op die dag daar aan het filmen. Over 2 jaar nieuwe kans. Die film gaat overigens Twilight over Burma heten, mocht iemand hem willen zien. Het is een tv productie, maar vast en zeker ook wel illegaal in NL te verkrijgen volgend jaar. Wel opletten hoor: downloaden is verboden en ik heb je bij deze gewaarschuwd. Het was een heerlijke tocht op de brommer. Oooooh, als we dat eens in NL hadden; zulk mooi weer en iedereen een brommertje. Dat zou veel vrijheid en blijheid geven.maar waarschijnlijk ook veel ongelukken. Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. alles bij elkaar heb ik een dikke 1000 km op dat ding rondgescheurd in nog geen 4 weken tijd. Super tochtjes gemaakt. Ik ga 'm missen. Ik ken iemand in Thailand die haar brommer een naam had gegeven, dat heb ik toch maar niet gedaan. Had ik dat gedaan, dan had hij zeker mee naar NL gemoeten. Maar ja, helaas geen plaats in mijn koffer. Die zit vol. Iedereen die me gevraagd heeft iets mee te nemen uit NL: ja hoor. Beide koffers komen net zo vol terug als dat ze heen gingen :). In de komende weken zal het naar jullie toekomen.
Dinsdag en woensdag lekker rustig aan gedaan, gezwommen met Alianne en een bezoekje gebracht aan de tempel in Mae Hong Son op de berg. Daar zijn altijd de prachtigste zonsondergangen te fotograferen, maar Alianne en ik waren zo druk bezig souveniertjes uit te zoeken, dat de zon weg was voor we er erg in hadden.
Erin: Alianne heeft voor jou een leuk cadeautje uitgezocht. Helemaal zelf en we hopen dat je het leuk vindt!!!!!
Zoals ik al zei stond de catering van de filmproductie bij ons in de tuin en hebben we daar de nodige maaltijden mee mogen nuttigen. De hoofdrol speler gezien, helaas niet op de foto gezet. De tegenspeelster heb ik helaas niet kunnen ontmoeten. Die arriveerde later pas.
Maar wel luxe hoor. Zelfs een westers ontbijt met eieren en bacon, melk en cornflakes.
Gisteravond heb ik afscheid moeten nemen van Alianne. Tranen springen nu weer in mijn ogen als ik er aan denk. Het is niet makkelijk om je enige nichtje 4 weken lang elke dag te zien en dan afscheid te moeten nemen voor misschien wel 2 jaar. En zeg niet: er is Skype, want dat is absoluut niet hetzelfde. Je iPad mee het zwembad in nemen, om daar de kleine zeemeermin te spelen, nee, dat gaat niet goed komen. Daar heb je toch echt een Live nichtje voor nodig.
Vanmorgen weer een afscheid, dit keer van Astra, niet zoveel tranen als bij Alianne, maar droog heb ik het ook deze keer niet gehouden.
Waar ik geen traan heb gelaten, is bij Alee, de vriendin van Jeroen en moeder van Alianne. Die houden niet van emotie. Of althans ze zullen dat nooit in het openbaar tonen. Dus maar extra veel gelachen, om zo de tranen weg te kunnen slikken. Het laatste afscheid vandaag was bij Ira. Ook dat was wat luchtiger, ik was een beetje klaar met al dat gehuil. Een dikke knuffel en ook weer wat lachjes en weg waren de tranen......en nu zit ik in een hotel in Chiang Mai waar vandaan morgen om 7 uur mijn vlucht naar Bangkok vertrekt. En aangezien ik vroeg op moet, en het hier nu BNN half 10 in de avond is, zijn dit mijn laatste woordjes vanuit Thailand. Mijn volgende verhaal gaat weer over Zuid Afrika, want er moet nog een en ander gebeuren voordat ik in het vliegtuig stap naar de andere kant van de evenaar.
Bedankt voor al jullie berichtjes tijdens mijn vakantie. Ik heb er van genoten. En blijf ze vooral schrijven. Het is altijd leuk iets van thuis te horen.
XXX

  • 13 November 2014 - 16:25

    Wendy:

    Hoi Sonja,

    Leuk om te verslagen te lezen lekker op tijd he hihi ik snap dat afscheid nemen heel zwaar en nee Skype is total anders. . Super foto's op Facebook. .. je kunt weer terug denken aan een mooie reis. Nu Zuid Afrika ben benieuwd we zien elkaar nog wel voorkant je vertrekt toch? ? Gr. Wendy

  • 13 November 2014 - 17:15

    Ria:

    Weer een heerlijke maand om op terug te zien Sonja.
    Die neemt niemand je meer af.
    Op naar de nieuwe bestemming. Ik verheug me al op je verhalen.
    Goede reis, en niet naar beneden vallen voor je op je bestemming bent hoor.
    Dat gaan wij over 2 weken ook proberen.

  • 13 November 2014 - 21:33

    Margot:

    Ik snap dat je dit gaat missen: wat een mooie verhalen en foto's!
    Maar Zuid Afrika wordt zeker ook zo leuk en spannend.

    Groetjes van ons drietjes en een goede thuis reis

  • 13 November 2014 - 22:32

    Riki En Jan:

    Ja, we hebben weer genoten van je verhalen, afscheid nemen doet altijd zeer.
    Nou een hele goede reis naar huis, en de Hartelijke groeten.

  • 13 November 2014 - 23:12

    Nellie:

    hoi Sonja, leuk dat je de thuisblijvers op deze manier op de hoogte houdt van alles wat je hebt gedaan en gezien. Ik snap dat afscheid nemen pijn doet, maar toch fijn voor je dat je 4 weken bij elkaar bent geweest.
    Nu alles verder regelen voor je nieuwe avontuur in Afrika!
    Ik wens je morgen goede reis en tot snel weer.

    Groetjes,
    Nellie

  • 15 November 2014 - 20:02

    Francien:

    Hoi Sonja
    ik heb genoten van je verhalen , maar ook even moeten slikken van je lastige afscheid ( vooral van je nichtje ) er is een tijd van komen en een tijd van gaan , hoort bij het leven, maar is wel erg lastig .
    Je nichtje boft maar van zo een liefdevolle tante .
    En de band die jullie samen hebben blijft toch wel ondanks dat je elkaar een tijd niet meer ziet .
    nou wens ik je nog een goede thuisreis .
    groetjes Francien .

  • 16 November 2014 - 16:08

    Frans Hoefnagels:

    Goede thuisreis dan maar.
    sie joe in Ravenstein (voor even dan)

    groeten F

  • 18 November 2014 - 17:34

    Miranda:

    Hoi Sonja,

    Even snel je verhalen door gelezen!! prachtig weer hoor.
    Ook de volgende verhalen ga ik volgen, maar ik hoop je nog een keer
    te zien voor dat je "de grote reis" gaat maken.
    Fijn dat je zo veel tijd met je lieve nichtje door hebt kunnen brengen en natuurlijk
    met de rest van de familie. Nou nog lekker nagenieten en alles klaar maken voor
    Afrika! ben benieuwd.

    Groetjes Miranda en de rest...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Thailand

Heerlijke vakantie bij mijn nichtje en vrienden in Thailand

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Laatste x Thailand

09 November 2014

Witte tempel en meer

04 November 2014

1864

30 Oktober 2014

Veel te zien, veel te doen

22 Oktober 2014

Verjaardag van Alianne
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 9417

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: