niet zo spannend - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu niet zo spannend - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

niet zo spannend

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Randburg

Deze week was niet zo heel erg spannend. Een volledige week training. Het enige spannende is het autootje dat is gehuurd heb. Een oude Mazda 323, schakelbak, met een loshangende bumper en zonder ook maar enige luxe. Ja ja, ik weet het, ik ben verwend :)
Het was wel even wennen hoor. Ik heb al zo lang niet meer geschakeld. En met een wat oudere auto gaat het allemaal wat minder soepel. Dus regelmatig weggereden in de tweede versnelling, de derde lukte niet...... Gelukkig maakt hij met optrekken genoeg herrie om me te herinneren om door te schakelen.
Ik heb een paar collega's die met me mee rijden naar het werk, waardoor ik de kosten een klein beetje kan drukken, want de huur alleen al is ongeveer een derde van mijn maandsalaris. Maar zoals ik eerder al aangaf is hier wonen zonder auto niet te doen. En het is ook wel erg lekker om er in het weekend mee rond te toeren. Benzine is hier gelukkig aanzienlijk goedkoper dan ion Nederland, op dit moment zo'n € 0.72 per liter.
Overigens is me aan het eind van deze maand wel een ietsje betere auto beloofd, eentje met centrale deurvergrendeling en een USB poort, wat in deze streek absoluut geen luxe is. De centrale deurvergrendeling voor de veiligheid en de usb om de telefoon op aan te sluiten, zodat google maps mij overal kan brengen waar ik heen wil.
Zoals google dat zo meteen ook moet doen. Ik ga even shoppen. Op zoek naar wat kleding die ik op het werk aan kan, want jeans is not done op kantoor. Alleen tijdens casual Friday. Ook een t-shirt is een no go, dus ik zal mijn kleding stijl wat moeten aanpassen voor dit jaar.
En daarom rij ik zo meteen naar de outlet. Nette kleding voor een nette prijs, hoop ik.
Verder staat er dit weekend niet zoveel gepland, het kan niet altijd feest zijn, dacht ik zo. Lekker genieten van het mooie weer, in de tuin met een lekker drankje en een hapje is ook een klein feestje.
Groetjes voor nu!

  • 10 Januari 2015 - 10:22

    Wendy:

    Hoi Sonja

    Jaha je bent verwend hihi wel fijn dat je idd lekker kan toren met een auto.
    Kijk eens aan nieuwe garderobe aanschaffen zou voor mij kei leuk zijn.Ik weet dat jij er niet veel omgeeft hihi
    Nog 10 dagen en dan vlieg ik eruit heb er zin in

  • 10 Januari 2015 - 12:42

    Lotte:

    Ha Sonja,
    Wat leuk om zo je verhalen te lezen:) Heerlijk om zo het avontuur aan te gaan en een oud krakkemikkig auto'tje past daar helemaal bij, ha ha! Geniet van alles wat op je pad komt, have fun

  • 10 Januari 2015 - 13:26

    Ria En Jos:

    kan me helemaal voorstellen Sonja hoe je moet wennen aan je luxe car.
    Zeker als je een automaat gewend bent. Rijden ze daar trouwens rechts of links.
    Ik ga in een links rijdend land altijd bij een rotonde de fout in.
    Wel links om maar de neiging om daar dan aan de r. Kant te gaan rijden.
    Dat gaat ook niet goed

  • 10 Januari 2015 - 14:00

    Riki En Jan.:

    Klinkt weer goed Sonja. Inderdaad het kan niet alle dagen feest zijn.
    Maar lekker warm weer heb je natuurlijk vaak. En dat is ook genieten. Groetjes.

  • 12 Januari 2015 - 07:54

    Miranda:

    Hoi Sonja,

    Als je auto je maar brengt waar je heen wil gaan!! dan maakt t niet uit waar je in rijdt.
    Geniet er maar van! je hebt al het een en ander gezien en daar komt nog veel meer bij.

    Groetjes Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Randburg

Zuid Afrika

Een jaar lang wonen en werken in Johannesburg

Recente Reisverslagen:

07 April 2015

Voorbij

14 Maart 2015

Voetbal en wild

16 Februari 2015

meer beessies

28 Januari 2015

Rustig

10 Januari 2015

Update
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 9442

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: