Update - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Update

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

10 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Randburg

Zit ik hier net een hele klaagzang over de auto te doen, wil ik het verhaal opslaan, alles kwijt. Nog maar een keer dan. Ik stapte in mijn gebakje, om dus te gaan shoppen, accu leeg. Meteen maar de verhuurder gebeld, want ik had weinig zin het hele park rond te gaan om te vragen of iemand startkabels had. Gelukkig was de monteur, Steven, binnen 30 minuten al hier met een nieuwe accu. Accu verwisseld en ik kon weer verder. Shoppen dus. Mij was verteld dat er een 10 km verderop een stopping centre was met een paar niet al te dure kledingwinkels, dus daar ben ik op af gegaan. Helaas betekent niet duur ook veel polyester en weinig katoen. Miet geslaagd wat kleding betreft. Wel zat er in datzelfde winkelcentrum een grote verswinkel. Dus ik heb bergen fruit ingeslagen. Meloen, ananas, mango, perzik, druiven. En toen ik net thuiskwam heb ik daar een heerlijke fruitsalade van gemaakt.
Om even terug te komen op mijn vorige verslag: iemand vroeg of ze hier links of rechts rijden. Jos en Ria, ze rijden hier dus ook links, net zoals in Thailand. In Thailand op de brommer had ik totaal geen moeite met de omschakeling van rechts naar links. Met de auto is dat toch een beetje anders. Het heeft een paar dagen geduurd, maar het lukt me om met mijn linkerhand te schakelen zonder horten en stoten en ook zet ik de ruitenwissers niet meer aan, als ik richting aan wil geven naar links of rechts.
En nu is het tijd voor mijn fruitsalade. En een lekkere Zuid Afrikaans rosé
Proost allemaal!

  • 10 Januari 2015 - 20:03

    Esther:

    (Y) Jij red t wel girl! Knap werk! Proost!

  • 12 Januari 2015 - 08:02

    Miranda:

    Hoi Sonja,

    Ai ai, vervelend dat je auto het niet deed! Gelukkig was je nog niet op pad....
    Maar n nieuwe accu is nog al eens gefixd.
    En dan geen nieuwe kleding maar wel een koelkast vol fruit.......
    voor jou niet zo'n probleem! denk ik.
    Gewoon lekker van smullen heerlijk.
    Enjoy Sonja...

  • 13 Januari 2015 - 14:59

    Francien:

    Hoi,Hoi

    Ja ,soms zit het mee en soms zit het tegen .
    Maar uiteindelijk heb je veel gezonde dingen gescoord en viel het toch ook weer niet tegen hoe snel je een nieuwe accu hebt gekregen , en dan al die zon erbij nou....dat kon slechter.

    Groetjes Francien
    xxx

  • 14 Januari 2015 - 20:25

    Norma:

    Wat een schrijftalent! Mooi geschreven Sonja, ga zo door, met veel fruit, nog meer rosé en volle accu's !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Randburg

Zuid Afrika

Een jaar lang wonen en werken in Johannesburg

Recente Reisverslagen:

07 April 2015

Voorbij

14 Maart 2015

Voetbal en wild

16 Februari 2015

meer beessies

28 Januari 2015

Rustig

10 Januari 2015

Update
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 9441

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: