Voetbal en wild - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Voetbal en wild - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Voetbal en wild

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

14 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Randburg

Hoi allemaal, daar ben ik weer eens een keer. Ik merk wel dat het steeds langer duurt alvorens ik weer eens wat schrijf. De afgelopen weken waren een hele belevenis. Een huisgenote. Eentje die wel uit haar slaapkamer kwam en niet als Rene altijd maar met de deur dicht in haar slaapkamer zit. Het was gezellig. Wel heb ik veel te veel geld uitgegeven aan uiteten. Debbie, de huisgenote houdt ook wel van smullen, dus wel hebben nogal wat restaurantjes in de omgeving uitgeprobeerd. En we zijn een keer naar de film geweest en vorige week zondag zijn we naar Pilanesberg geweest. Voor de tweede keer. Daar krijg ik nooit genoeg van. Wild spotten in het wild, het mooiste wat er is. Arjen en Anjanet, twee collega's zijn ook mee geweest. Met z'n vieren waren we al heel vroeg op weg. Onderweg eerst bij MacDonalds gestopt voor koffie, want om 5 uur in de auto zonder koffie......echt niet!
Na een poos rijden zagen we aan de kant een prachtig zonnebloemen veld. Alle bloemen gericht naar de zojuist opgekomen zon. Daar moest ik wel even voor stoppen. Dat was echt magnifiek. Zover je kijken kon, alleen maar zonnebloemen. Maar daar kwamen we niet voor, dus nadat de benen gestrekt waren en de foto's gemaakt, gingen we verder. Op naar het spotten van olifanten, leeuwen, zebra's en giraffen. Nou, voor de leeuwen moet ik nog een keer terug. Maar de rest hebben we we zeker gezien. Het was warm in de auto, maar het was weer de moeite waard. Na een dagje voldaan in de verte turen hebben we op het terrein nog een drankje gedaan en was ik 's avonds om half 10 weer thuis. Een lange dag.
Oh ja, de dag daarvoor ben ik naar een voetbal wedstrijd geweest. De Kaizer Chiefs tegen de Pirates. Nou, ook dat was een belevenis. Alle supporters van beide teams zaten gewoon door elkaar. Ze dansten en feestten met elkaar, alsof er geen concurrentie was. Dat zouden Ajax en Feyenoord supporters eens moeten doen. Zou de voetbalwereld een stuk leuker maken. Mannen en vrouwen stonden te dansen en te zingen op de tribunes, prachtig. Ik zal proberen een filmpje bij dit verhaal te uploaden, maar ik kan niet garanderen dat het lukt.
Ik kan je vertellen dat zelfs ik heb genoten van het voetbal....nou ja, meer van de supporters. Wat ietsje minder was, was het vertrek. Voordat we met de auto het terrein weer afgereden waren, waren we anderhalf uur verder. En je moest echt geen centimeter ruimte tussen de auto voor je en je eigen auto laten, want dan zat er weer eentje tussen.
Vandaag is het alweer 3 maanden op de kop af dat ik hier ben. De tijd vliegt. En ik kan jullie wel vertellen, ik heb al heel wat meer ondernomen hier in ZA, dan wanneer ik in NL ben in een jaar :)
Over 3 weken is het Pasen, een lang weekend. Misschien dat ik er dan wat verder op uit ga. Debbie is dan weer terug en misschien heeft ze wel zin om mee te gaan. Ze heeft komende week een vergadering in Manilla en de week erna eentje in Kaapstad. Daarna komt ze nog 2 weken naar Johannesburg voordat ze terug vliegt naar huis, Toronto.
We zullen wel zien wat Pasen voor ons in petto heeft.

  • 14 Maart 2015 - 17:17

    Ria Schoones:

    Wat gezellig Sonja zo'n mee ondernemender huisgenote.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Ervaringen waar je in je verdere leven ook mee verder kunt.
    Veel plezier verder. Ik blijf je volgen

  • 14 Maart 2015 - 18:41

    Jacqueline:

    Wat heb je weer een mooi verslag geschreven.
    Ik heb het idee dat je het goed naar je zin hebt en wat is de combinatie
    Werk ..ontspanning op deze manier toch perfect geregeld.
    Veel plezier nog en ik kijk al weeer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Jacq

  • 14 Maart 2015 - 19:52

    Francien:

    Hoi Sonja
    wat een leuk verslag , en mooie foto's .
    gezellig dat je mensen om je heen hebt waar je wat mee kunt ondernemen,
    en fijn dat je naast het werk lekker de tijd hebt om leuke dingen mee te maken.
    nog maar drie maanden daar , betekent dat je nog heeeeel lang kunt genieten van het mooie land en temperatuur.
    veel plezier voor de komende tijd .
    groetjes Francien xxx

  • 15 Maart 2015 - 12:37

    Riki En Jan:

    Weer genoten van je verhaal. Groetjes.

  • 16 Maart 2015 - 10:23

    Miranda:

    Hey Sonja,

    Met veel plezier je verhaal weer gelezen, wat maak je toch leuke dingen mee.
    Goed dat je dit hebt gedaan! Hier krijg je nooit geen spijt meer van.
    Werken en genieten kan samen......
    Dus!... Ga lekker verder zo, dan wachten wij weer op t volgende verslag.


    Groetjes uit Herpen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Randburg

Zuid Afrika

Een jaar lang wonen en werken in Johannesburg

Recente Reisverslagen:

07 April 2015

Voorbij

14 Maart 2015

Voetbal en wild

16 Februari 2015

meer beessies

28 Januari 2015

Rustig

10 Januari 2015

Update
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 9406

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: