Een blog starten - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Een blog starten - Reisverslag uit Ravenstein, Nederland van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Een blog starten

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

30 Augustus 2014 | Nederland, Ravenstein

Zo, het begin is er. Een blog is gestart. En nu? Je ervaringen opschrijven? Je bedenkingen? Alle beren die op je pad komen wegschieten door het schrijven van dit blog? Geen idee waarheen dit gaat leiden, maar de start is er.
En de finish? Misschien nooit. Misschien over ruim een jaar als ik Zuid Afrika weer moet verlaten. Want dat is de reden dat ik dit blog begin. IK GA NAAR ZUID AFRIKA!
Ik heb er zo'n zin in. Maar ook veel bedenkingen. Mijn katten, mijn huis, mijn ouders. Allemaal dingen die ik moet regelen voordat ik kan gaan.
Maar ik ben begonnen: ik sta in contact met iemand van IBM in Johannesburg. Ze heeft me gemaild wat ze daar allemaal van me nodig hebben, voordat ik überhaupt wordt binnengelaten in Zuid Afrika (vanaf nu ZA) voor een heel jaar.
Een gezondheidsverklaring, een longfoto ( om aan te tonen dat ik geen TB heb), een verklaring van goed gedrag. Jaja, er komt nog heel wat bij kijken.
De longfoto is inmiddels gemaakt. Afspraak met de huisarts ook en aanstaande vrijdag wordt mijn verklaring van goed gedrag getekend bij het gemeente huis.
Voor de katten zoek ik nog een een leuk plekje, waar ze een jaar lang kunnen genieten.
Een makelaar heeft mijn huis bekeken en volgende maand wordt het op hun website te huur aangeboden.
De woningstichting heeft toestemming gegeven om mijn huis een jaar te verhuren.
Het lijkt alsof ik alles op een rijtje heb en toch zie ik nog beren op de weg. Wat als mijn huis niet verhuurd wordt. En mijn katten? Hoe worden die behandeld bij vreemden, als ik ze al ergens kan plaatsen. Maar stukje bij beetje worden al deze beren weggejaagd. Dit plan moet gewoon lukken. Dit plan, dit avontuur gaat lukken!

  • 31 Augustus 2014 - 12:39

    Esther De Louw:

    Hi Son, Wat een plannen allemaal joh !!! Superleuk voor je. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met je voorbereidingen want ik gun je dit avontuur van harte. Veel succes en ik zie je volgende week. Liefs Esther

  • 01 September 2014 - 20:10

    Thea Megens:

    Ik ga je zeker volgen via je blog, leuk. En wat die beren betreft, die jaag jij echt wel weg, daar ben je sterk genoeg voor. :)
    Heel veel succes, plezier en geniet van dit prachtige avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 9485

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: