Witte tempel en meer - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Witte tempel en meer - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Witte tempel en meer

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

09 November 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Afgelopen woensdag was ik ietsje te vroeg bij Alianne's school. Het was een dag vol regen geweest en ik had me stierlijk zitten vervelen. Omdat de les nog niet klaar vas, vroeg de lerares van Alianne me, met handen en voeten, of ik achter in de klas wilde zitten om te wachten. Meteen werd er een stoel voor me aangeschoven en nee zeggen was er al helemaal niet meer bij. Ik heb een korte impressie van het klaslokaal gefilmd, maar ik kan niet beloven dat het uploaden lukt. Het vorige filmpje kreeg ik ook maar niet geüpload.
Donderdag was de dag van Loy Krathong, het op één na grootste festival in Thailand en omringende landen.
Volgens Wikipedia: een 'Krathong' is een vaartuigje van verscheidene materialen in de vorm van een lotusbloem. Dit vaartuigje bevat normaal gesproken een kaars, 3 wierookstaafjes, bloemen en enkele muntjes (bij voorkeur 9, omdat de Thai geloven dat dit getal geluk brengt). Het festival Loy Krathong is een jaarlijkse dankzegging aan de godin Mae Kong Ka omdat zij zo'n overvloedige regenval heeft gegeven en daarmee voedsel, drinkwater en transportwegen voor de bevolking. Het is op hetzelfde moment ook een vragen om vergeving van de zonde van het verspillen van water. Veel Thai geloven daarnaast ook dat als hun krathong wegvaart, daarmee de zonden van het afgelopen jaar worden weggewassen.
Alianne had op school haar eigen Krathong gemaakt en we zijn naar het meer gegaan om deze te water te laten. En uiteraard hebben we ook weer een wensballon, zoals ze die in Nederland noemen, de lucht in gestuurd.
Vrijdag zijn we naar Chiang Rai gereden, nog hoger in het noorden van Thailand. Naar de witte tempel. Een prachtig kunstwerk dat zeker de moeite waard was om te bekijken. Ik had al een foto op Facebook gezet en kreeg onder andere de opmerking: winterefteling.
Ja, het zou er zo in thuis kunnen horen. Het was heel apart om te zien. We waren er vrijdag vlak voor zonsondergang. De tempel was al gesloten voor publiek, en er waren dus niet zoveel toeristen. Ideaal om een foto te maken van de tempel zelf, zonder alle mensen op de voorgrond. Helaas konden we er niet in, dus we zijn de volgende ochtend teruggegaan. Busladingen vol waren al gearriveerd toen wij er aan kwamen, maar dat mocht de pret niet drukken. Mensen kijken onder het genot van een kopje latté is ook een hele leuke bezigheid.
Na de nodige foto's en een leuk souveniertje voor Alianne gingen we weer op pad. Jeroen heeft onderweg een hangmat van bamboe gekocht. Errug prachtig. Ik zou er graag zo eentje hebben hangen in mijn tuin. Misschien tijdens een volgende reis???
Zaterdag avond waren we weer in Ban Nam Rin. Het was nogal een lange trip voor een bezoek aan een tempel, maar het was de lange zit meer dan waard.
Vandaag een lekker dagje relaxen op het balkon bij Jeroen. Beetje lezen, filmpje kijken op de iPad en van Alianne genieten. En aan het eind van de dag zijn we naar Mae Hong Son gereden. Alianne moet morgen weer naar school en ik ga misschien thee kopen, die lekkere thee waarvan mensen altijd aan mijn vragen: wat drink jij nou? Omdat de blaadjes los in mijn theekop drijven. Heeeeeeerlijk!!!!!

  • 09 November 2014 - 16:22

    Ria :

    Vroeg me al af waar die witte tempel stond.
    Wij zijn van plan om voor we naar MHS te gaan eerst naar ChiangRai te gaan voor een aantal dagen.
    Ben nog aan het uitzoeken hoe en wat.
    Het is me door jouw verhaal wel duidelijk dat je vandaar ook direct richting MHS kan reizen.
    Dus niet eerst via Chiang Mai.
    Groetjes, ook aan de andere bekenden.

  • 09 November 2014 - 18:16

    Riki En Jan:

    Weer een leuk verhaal.
    Groeten vanuit Nederland

  • 10 November 2014 - 15:23

    Francien:

    Hoi Sonja
    Weer terug in de klas ( of je wilt of niet ) je zonden goed overdenken , goed bezig zeg !!!!!!
    Wat een prachtige tempel trouwens , doet winters en sprookjesachtig aan.
    Je bent nog steeds aan het genieten( volgens mij ) dat is leuk om te lezen .
    houden zo en tot kijks .
    groetjes Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Hong Son

Thailand

Heerlijke vakantie bij mijn nichtje en vrienden in Thailand

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Laatste x Thailand

09 November 2014

Witte tempel en meer

04 November 2014

1864

30 Oktober 2014

Veel te zien, veel te doen

22 Oktober 2014

Verjaardag van Alianne
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 9456

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: