Verjaardag van Alianne - Reisverslag uit Ban Nam Rin, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu Verjaardag van Alianne - Reisverslag uit Ban Nam Rin, Thailand van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

Verjaardag van Alianne

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

22 Oktober 2014 | Thailand, Ban Nam Rin

Vandaag hebben we Alianne's verjaardag gevierd... En een geweldig feest dat het was ;). We hebben vanmiddag in Pai een grote taart gekocht. Hij zag er prachtig uit, maar ik moet zeggen, de smaak was ietsje minder. Tenzij je ervan houdt een hap in een pakje boter te zetten. Alle kinderen uit de buurt waren uitgenodigd en toen het stel compleet was, ging de vlam in de kaarsjes en mocht Alianne ze uitblazen. Terwijl de kinderen aan de taart zaten, heeft Jeroen pannenkoeken, naar Nederlands recept, gebakken voor de overige aanwezigen. Lekker joh!! En verder komt er natuurlijk whiskey en bier op tafel en cola en fanta voor de kids.
Wat wel grappig was, is dat toen de taart goed en wel op was, de kinderen weer verdwenen waren. Feest voorbij!
Alianne heeft overigens al 5 dagen feest. Zoals velen van jullie misschien al op Facebook gezien hebben, had ik een hele stapel kadootjes voor Alianne ingepakt. Allemaal kleine dingetjes weliswaar, maar ze was toch erg nieuwsgierig. Dus voordat haar verjaardag begon had ze er al 5 uitgepakt. En toen ik vanmiddag met de brommer thuiskwam na een prachtige rit vanuit Mae Hong Son van bijna 2 uur, had ze kadootje nr. 6 ook al te pakken. "Mag wel hè" zei ze met haar liefste stemmetje. Tja, wie kan daar nu nee op zeggen.
Het eerste kadootje had ze overigens afgelopen zaterdag al te pakken. Nadat Jeroen, Alianne en Alee me op het vliegveld hadden opgehaald zijn we naar een hotelletje gegaan. Toen mijn koffer daar openging, zag ze die hele stapel al meteen liggen. De oogjes begonnen te glinsteren. "Is dat voor mij?" vroeg ze. Daar kon ik natuurlijk geen nee op zeggen. Ze wist donders goed dat die hele stapel voor haar was. Maar gelukkig kon ik haar afleiden door te vragen of ze mee wilde gaan zwemmen. We nemen altijd een hotel met zwembad als we in Chiang Mai zijn.
Toen we na het zwemmen terugkwamen in onze kamer had ik snel het eerste kadootje op haar bed gelegd. Ik kon het natuurljk zelf ook niet laten om alvast te beginnen met haar te verwennen. Kadootje 2 en 3 werden op zondag uitgepakt. We waren bij Ira in Mae Rim en ook daar ging mijn koffer weer open. Ira's bestelling van Hollandse lekkernijen was op plaats van bestemming aangekomen. En ja, grote mensen praten, kleine kinderen vervelen zich. Dus om verveling tegen te gaan werden een kleurboek en kleurtjes uitgepakt. En dat doet het altijd goed bij kinderen en zo ook bij Alianne. Kleuren is nog altijd favoriet bij haar.
Na een kopje koffie zijn we snel verder gereden want we hadden nog een lange rit van bochtige wegen voor de boeg. Alles overigens met prachtig weer!
Maandag heb ik eventjes afscheid van Alianne genomen. Ik had kaas en andere lekkernijen in mijn koffer voor Astra, maar die woont nog een dik uur met de bus van Jeroen vandaan. Ik wilde ook die lekkere dingen snel op plaats van bestemming hebben, dus ben ik met de bus naar Mae Hong Son gegaan. De kaas was bijna kaasfondue, chocolade pepernoten zullen waarschijnlijk een grote plak chocolade met perpernotenvulling geworden zijn, maar alles is nu daar waar het zijn moet. Astra en ik hebben weer even heerlijk bijgekletst en genoten van een massage. Heerlijk gegeten bij Salween, mijn lievelingsrestaurantje, waar Nang, de eigenaresse me een omhelzing gaf, alsof ze me jaren niet gezien had. Nou echt, het was maar 1 jaartje ;)))
Vanmorgen ben ik met mijn gehuurde brommertje vertrokken, dus. Vanuit Mae Hong Son, terug naar Jeroen z'n huis. Heerlijk zonnetje in de rug, zonnebrand crème gesmeerd, tuffen maar. Dit is echt een prachtige rit. Door bergen en dalen, met mooie rijstvelden. En vlak voor mijn eindbestemming begon het te regenen. 10 km moest ik nog. Pffffffff, nou ik kon kiezen. Of kletsnat worden, ik had overigens een regenjas, Thaise kwaliteit, of schuilen. En juist vanwege die Thaise kwaliteit werd het toch schuilen. De temperatuur zakte van een heerlijke 28 graden met zon, naar een verschrikkelijke 20 graden in de stromende regen. Nou, van mij mag dat regenseizoen gisteren voorbij zijn.
Gelukkig heeft de regen geen roet in het eten gegooid van Alianne's verjaardag. Die ging gewoon door!

  • 22 Oktober 2014 - 16:38

    Jacqueline:

    Hey Sonja,
    Wat een mooi reisverslag en ik zie het allemaal,zooo voor me....
    Fijn dat je de spulletjes naar iedereen gebracht heb, heel,erg dank daarvoor.
    Nou en geniet maar lekker van je nichtje, gaat allemaal,zo,snel, straks wil ze met je naar de disco!!
    Veel plezier nog!!
    Groetjes Jacq

  • 22 Oktober 2014 - 18:01

    Miranda:

    Hoi Sonja,

    Je kunt 't mooi vertellen allemaal, boeiend om je verhaal te lezen, misschien over denken om er een boek over te schrijven.....Haha
    Gezellig om de verjaardag van Alianne mee te vieren, dat is natuurlijk erg speciaal voor jullie alllen.
    Met al die leuke kadootje's uit Nederland pure verwennerij!!
    Ga er nog heel erg van genieten en ik kijk al uit naar een nieuw verhaal.
    Groetjes aan allen.

    Miranda en de rest van de familie.....

  • 22 Oktober 2014 - 19:59

    Francien:

    Hoi Sonja , nog gefeliciteerd met de verjaardag van je nichtje .
    Leuk dat je haar zo lekker kunt verwennen en dat je dat plezier ervan zelf bij kan wonen ,
    En lekker van de zon (en helaas ook van de regen ) kunt genieten .
    nog veel plezier met je familie en de mooie omgeving .

    groetjes uit het frisse en natte Ravenstein,


  • 22 Oktober 2014 - 20:16

    Annemieke:

    kei leuk joh.
    genieten daaro
    dan zal ik wel hard werken haahahahahah
    nee geintje
    kmis je wel hoor

    heeeeel veel plezier nog

  • 22 Oktober 2014 - 22:27

    Esther:

    Ik leef helemaal mee! Super!

  • 24 Oktober 2014 - 20:10

    Jan En Riki Vissers:

    Hoi Sonja,
    Hartstikke leuk je verhaal.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Nam Rin

Thailand

Heerlijke vakantie bij mijn nichtje en vrienden in Thailand

Recente Reisverslagen:

13 November 2014

Laatste x Thailand

09 November 2014

Witte tempel en meer

04 November 2014

1864

30 Oktober 2014

Veel te zien, veel te doen

22 Oktober 2014

Verjaardag van Alianne
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9482

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: