meer beessies - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu meer beessies - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sonja Aar - WaarBenJij.nu

meer beessies

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

16 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Randburg

Het is alweer een poos geleden dat ik jullie verblijd heb met een verhaaltje uit het heerlijke, warme Zuid Afrika. Dus onder het genot van een ZA roseetje met de prachtige naam “the beach house” komt hier weer eens een prachtig epistel.
Zoals ik jullie al eerder heb verteld, woon ik bij René. René, diue bij tv werkt en nu voor een maandje of 2, misschien 3 naar het buitenland is. Eerst Australië, omdat ze daar meewerkt aan de uitzendingen voor de wereldcup cricket. Daarna naar Nieuw Zeeland en misschien later nog eens voor het werk naar India. René had ook nog haar andere slaapkamer verhuurd, maar Deirdre die daarin woont, is al een week of 4 niet geweest. Ziek. Hoe ernstig weet ik niet, maar ik weet wel dat ik nu het hele huis al een poos voor mezelf heb. Lekker rustig hoor. En niemand die er wat van zegt als ik midden in de nacht een muziekje opzet.
Maar aanstaande zondag is die vrijheid weer voor een paar weken voorbij. Dan komt Debbie, een Canadese aan wie mijn kamer al verhuurd was, voordat ik zou komen. Maar aangezien er nu toch 2 kamers vrij zijn, wordt Debbie in een van die kamers ondergebracht.
Tot die tijd genieten van de vrijheid en na die tijd, wie weet. Misschien gaan Debbie en ik wel wat gezellige dingen doen in het weekend. Ik houd jullie daarvan op de hoogte.
Even de afgelopen weken doornemen..... door de weeks natuurlijk weer niet erg veel gebeurd. De diensten die ik moet draaien wijzigen iedere week met deze week de laatste dienst. Starten om 11.00 uur en naar huis om 20.00 uur. Dat is wel even wennen hoor, om nog tot 20.00 te moeten werken. Zul je denken, dan belt er toch niemand meer. Nou, dan denk je mooi verkeerd. Vandaag had ik nog iemand aan de lijn die me een paar minuten voor 8 belde en voor alles was opgelostg was het alweer tien over 8. Gelukkig hoefde in niet meer te koken toen ik thuiskwam, er stonden nog kliekjes van gisteren.
Een paar weken geleden werd er hier in het dichtstbijzijnde winkelcentrum al Chinees Nieuwjaar gevierd. Een beetje vroeg, want het is officieel pas op 19 februari. Maar afijn, er was iets te doen en uiteraard ben ik er op af gegaan. Nou moet ik zeggen dat de festiviteiten me een beetje tegenvielen, maar het eten wat verkocht werd was verrukkelijk. Een aantal Chinese, maar ook Thaise dames verkochten allerlei lekkere hapjes en de Thaise dames waren blij verrast toen ik ze in het Thais groette en later ook bedankte.
Afgelopen zaterdag was een top zaterdag. Ik ben met 2 collega's, Mieke en Marjolein, en de vriend van Mieke, Andrew, naar Pilanesberg geweest. Een nationaal park op een dikke twee uur rijden hier vandaan. Vroeg opgestaan, en al om 5 uur vertrokken. De reden hiervan: de kans om katachtigen te zien is het grootst vroeg in de ochtend of tegen zonsondergang. Helaas is het ons niet gelukt, geen leeuwen, luipaarden of andere poezenbeesten. Maar wel prachtig ander wild. De dag begon goed, we waren nog maar net binnen het park, of de giraffen kwamen ons al begroeten. Eentje kwam heel dichtbij en moest voor de anderen controleren of we wel te vertrouwen waren. Hij bleef heeeeel stil op nog geen 5 meter afstand van de auto rustig naar ons kijken. Wauw, wat zijn die beesten groot. En mooooi!!!!
Maar niet alleen de Giraffen, ook de zebra's impala's, wildebeests, neushoorns (volgens Andrew waren het zwarte die we gezien hebben) en al het ander wild was prachtig om te zien. Het toppunt was toch wel de olifanten. Die hebben bij mij altijd een streepje voor. Oooooooh,om te knuffelen zo mooi. Helaas deze keer geen babies gezien, tenminste geen olifantenbabies, maar reden te meer om nog een keer terug te gaan.
En afgelopen zondag heb ik alleen maar geluierd. Uitgerust van die prachtige zaterdag. Foto's bekeken en nog een keer bekeken. En uiteraard ook een aantal foto's op facebook gezet, zodat jullie kunnen meegenieten van al dat moois.

  • 17 Februari 2015 - 07:35

    JAcqueline Heijl:

    Hoi Sonja,
    Met veel belangstelling je prachtige verslag gelezen.
    Ik moet zeggen dat je een aardig schema gevonden hebt om je tijd daar zo goed mogelijk te benutten.
    Maar wat wil je met zo'n " in je achtertuin".
    Heerlijk om te lezen en we genieten volop van je mooie foto's op F.B.
    Dat je inmiddels een wereldburger bent geworden is wel duidelijk.
    Met veel genoegen blijven we je volgen in dat prachtige land ZA.
    Veel liefs van ons...de Heijltjes

  • 17 Februari 2015 - 10:45

    Leonie:

    Ow Sonja,

    Jij maakt nu dat mee wat ik me altijd voorgesteld heb mee te maken als ik ooit in Zuid Afrika zou zijn. Want dat dat land mij ontzettend boeit staat als een paal boven water. Geweldig dus om al dit moois te kunnen lezen. Ik geniet met je mee..

    knuf


  • 17 Februari 2015 - 12:50

    Fam Vissers.:

    Weer erg genoten van je schrijven, bedankt en
    Groetjes Riki en Jan.

  • 17 Februari 2015 - 16:40

    Annelize:

    Hallo Sonja
    Geweldig om je verslagen te lezen, kijk alweer uit naar de volgende :)

    Groetjes, Annelize

  • 17 Februari 2015 - 19:52

    Francien:

    Hoi Sonja
    Wat een zwaar leven heb je toch , tot laat werken ,rose drinken ,soms heel vroeg opstaan om mooie dieren te zien , thais eten, lekker relaxen .
    Kon slechter denk ik dan maar .( ha ha ha)
    Veel plezier in het zonnige Zuid -Afrika.
    groetjes Francien xxx

  • 17 Februari 2015 - 20:24

    Norma:

    Je doet het goed Sonja, ik blijf je volgen! Groetjes uit een koud maar zonnig Oss!!!

  • 17 Februari 2015 - 22:12

    Margot:

    Hoi Sonja,
    Leuk! Je treft het ook elke keer met de mensen die je tegen komt en waar je dan vervolgens leuke dingen mee gaat doen. Super om te lezen! Blijf genieten van je tijd daar en blijf ons op de hoogte houden!

    Groetjes uit koud Nederland (maar, zoals Norma ook al schreef: het was ook vandaag weer zonnig, de vogeltjes fluiten en het lijkt wel voorjaar te worden),

    Margot, Bert en Jens

  • 18 Februari 2015 - 11:45

    Miranda:

    Hoi Sonja,

    Carnaval weer voorbij!! op naar het voorjaar..... met het zonnetje.
    Hier is het inderdaad koud brr... maar met het zonnetje erbij aangenaam
    Hollands weertje.
    Jij lekker in het zonnetje.... werken en veel genieten.
    Dat doe je goed..... ga zo lekker door Sonja dan wachten wij weer
    op je volgende verhaal.

    Groetjes uit Herpen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Randburg

Zuid Afrika

Een jaar lang wonen en werken in Johannesburg

Recente Reisverslagen:

07 April 2015

Voorbij

14 Maart 2015

Voetbal en wild

16 Februari 2015

meer beessies

28 Januari 2015

Rustig

10 Januari 2015

Update
Sonja

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 9460

Voorgaande reizen:

14 December 2014 - 14 December 2015

Zuid Afrika

30 Augustus 2014 - 14 December 2014

De voorbereidingen voor Zuid Afrika

17 Oktober 2014 - 14 November 2014

Thailand

Landen bezocht: